X
تبلیغات
جودو=هنرتسلیم قدرت، دربرابرتکنیک - بهترین تمرینات جودو حرفه ای

تمرینات جودو

از جمله تمرینات جودو می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

- دویدن که شامل دو سرعت (مسافت های کوتاه و با سرعت زیاد) ، دو استقامت (مسافت طولانی) و دویدن روی سطح شیب دار (افزایش قدرت بدنی مخصوصا عضلات پا) طناب زنی نیز تمرین مفیدی برای افزایش قدرت پا و قوی کردن مجاری تنفسی می باشد و مشابهت های نزدیکی با دویدن دارد.

- انجام حرکت شنا برای افزایش قدرت عضلات کتف ، بازو و مچ دست. استاد کیمورا از نامداران و مدال آوران ژاپن در چندین دوره مسابقات جودو در خاطرات خود بیان می کند که روزانه حدود دو هزار بار حرکت شنا را انجام می داد.

- عضلات شکم یکی از عضلات مهم بدن می باشد ، در صورتی که این عضلات قوی شوند بعنوان نیروی کمکی عضلات کمر بوده و فشار را از کمر می کاهند.

- اوچی کومی یا مرور فن ، یک یا چند تکنیک را به عنوان شگرد خود انتخاب کنید ، با تکرار فراوان آن تکنیک ملکه ذهن شما خواهد شد سعی کنید سرعت اجرای تکنیک را بیشتر و بیشتر کنید ، پس از مدتی خواهید دید که در رندوری می توانید تکنیک را روی حریف خود اجرا کنید. همچنین تمرین تکنیک ها به روش سایه ( به صورت فردی جابجایی ، کشش و پرتاب حریف فرضی را انجام دهید ) ، تمرین سایه در اجرای صحیح تکنیک بسیار مفید می باشد.

کش بدن سازی وسیله ای مناسب برای تمرین می باشد که با استفاده از آن می توانید توانایی خود را در اجرای فنون بالا تنه افزایش دهید ، عضلات کتف را قوی نمایید و سرعت عملتان را افزایش دهید.

تمرینات بدنسازی با دستگاه ،دمبل و هالتر که سهم مهمی در ارتقاء و بالابردن توان بدنی و فیزیکی جودوکاران و استحکام فنی و تکنیکی ایشان دارد .از جمله مزایای خوب تمرینات بدنسازی رکوردگیری و آگاهی از میزان دقیق قدرت بدنی فرد می باشد

- طناب زنی : از جمله تمریناتی که باید در هر جلسه همچون بوکسور ها بدان پرداخته شود تمرینات طناب زدن آنهم در انواع استقامتی و هوازی و نیز سرعتی و غیر هوازی می باشدو سهم غیر قابل انکاری در جنبش پذیری دستها و پاها و بدن جودوکاران در حرکات و تکنیکهایی که نیاز به چابکی ،سرعت و تغییرات سریع بدنی دارد ایفا میکند .طناب زدن همچنین برای گرم کردن و سردن کردن بدن قبل و بعد از تمرینات تخصصی جودو کاربرد دارد.

نوشته شده توسط عباس سونی در شنبه 17 دی1390 |